Information om din rejse og COVID-19 Læs mere
OPDATERING 3/4 kl. 14.45

Kære alle
Vores fokus er pt. på at hjælpe og drage omsorg for de kunder, som vi pt. har ude i verden eller som skulle rejse til og med d. 13. april. Vi tager stilling til refunderinger af enhver art senere, vi skal nok kontakte jer!

Tak for jeres tålmodighed og forståelse.


OBS: Til dig der skulle have rejst i perioden 13. marts frem til 13. april
Vi er rigtigt glade for at kunne fortælle at loven om udvidelse af rejsegarantifonden blev vedtaget den 26. marts 2020 som en del af hjælpepakken til det danske erhverv. Kort fortalt betyder dette, at du hvis du har afbestilt eller fået en pakkerejse annulleret før afrejse (frem til 13.april ) på grund af Covid-19 kan du få de indbetalte beløb refunderet af rejsegarantifonden. Det er en betingelse at udenrigsministeriet frarådede rejser til den givne destination på afbestillingstidspunktet. Vi afventer at loven i den nærmeste fremtid omsættes til administrerbare regler og orienterer dig så snart vi har nyt.


OPDATERING 17/3 kl. 12.35

STRANDET I UDLANDET – LOCKDOWN


Befinder du dig lige nu i et land, hvor grænsen er lukket, og du derfor ikke kan komme hjem, anbefaler vi, at du følger de lokale myndigheders anvisninger.

Derudover er vores anbefaling, at du:
1. Tilmelder dig Danskerlisten via appen Rejseklar (eller på um.dk) – HUSK at framelde dig, når du er hjemme igen. Hent appen – så får du seneste updates fra UM.

2. Kontakter dit forsikringsselskab
3. Kontakter din familie
4. Finder et sted du føler dig tryg, hvor du kan være, imens du venter

Kontank info til Udenrigsministeriet
Udenrigsministeriet har oprettet et særligt Sydamerika Task Force og et Asien Task Force, som danskere i hhv. Sydamerika og Asien - og pårørende herhjemme kan henvende sig til. Telefonerne er åbne 24/7

UM’s Asien Hotline
+45 33 92 13 44
coronaasien@um.dk

UM’s Sydamerika Hotline

+45 +45 33 92 13 45
coronasydamerika@um.dk

Du kan finde svar på oftest stillede spørgsmål om rejsevejledninger og hjemrejse på 👉 https://um.dk/corona. Oversigten opdateres løbende.

Ved AKUTTE problemer i udlandet, kan du henvende dig til Udenrigsministeriets Globale Vagtcentral på mailadressen bbb@um.dk eller (+45) 33 92 11 12
De svarer døgnet rundt alle ugens dage.


OPDATERING D. 14. MARTS KL. 10:17
Der er ekstremt meget run på lige nu - både på telefoner og mails - og vi gør alt, hvad vi kan for at besvare alle jeres henvendelser! Vi forventer at være i kontakt med flere end 10.000 kunder i løbet af de kommende uger.

❗ Vi er nødt til at prioritere at besvare de meste presserende rejser først. Derfor prioriterer vi HASTESAGER, herunder de kunder, der er på en igangværende rejse eller har afrejse til og med tirsdag. Derefter følger de kunder, der har afrejse inden for de kommende 14 dage. Du kan derfor forvente at høre fra os❗

Skal du IKKE rejse indenfor de næste 14 dage, så vent venligst med at kontakte os. Du kan følge udviklingen og Udenrigsministeriets rejsevejledninger på UM's hjemmeside. Husk på, at tingene ændrer sig hurtigt i øjeblikket, og vi gør alt hvad vi kan for at følge med!

Jysk Rejsebureau vil opfylde alle forpligtelser over for kunder, der i øjeblikket har behov for hjælp i denne ekstraordinære situation.

Har du en rejseforsikring, vil den evt. dække din hjemrejse, pga. UM’s anbefaling om at rejse hjem. Europæiske Rejseforsikring (ERV) dækker ifølge vores oplysninger ændring af din hjemrejse.

Del meget gerne dette med dine (eventuelt) bekymrede forældre og andre nære relationer, som vi også hører en del fra i disse dage. Bemærk dog venligst, at du i henhold til persondataloven skal oplyse referencenummer på den pågældende rejse for at modtage information eller foretage ændringer.

Vi håber på jeres tålmodighed og forståelse i denne ekstraordinære situation!

NB! Alle rejsende opfordres til at tilmelde sig Danskerlisten via www.um.dk eller via appen Rejseklar. Danskerlisten er den hurtigste måde for Udenrigsministeriet at sende dig information om det land, du befinder dig. HUSK AT FRAMELDE DIG, SÅ SNART DU ER HJEMME!


OPDATERING D. 13. MARTS KL. 19.45
Udenrigsministeriet (UM) har ændret rejsevejledningerne så alle ikke-nødvendige rejser til hele verden frarådes (orange), og de danskere, der befinder sig i udlandet, opfordres til at rejse hjem til Danmark.



INFORMATION OM DIN REJSE OG CORONAVIRUS

Coronavirus fylder alt i medierne for tiden, og vi forstår godt, hvis du bliver usikker og har spørgsmål til, hvordan du skal forholde dig som rejsende. De spørgsmål vil vi forsøge at imødekomme herunder.

Ingen myndigheder kan med sikkerhed sige, hvordan ny Coronasmitte udvikler sig over de kommende uger og måneder. Det gælder i Danmark og for resten af verden. Vi anbefaler derfor, at du nøje følger Udenrigsministeriets og Sundhedsstyrelsens råd og vejledninger.


HVORDAN FORHOLDER DU DIG, HVIS DU HAR BOOKET EN REJSE?

Hos Jysk Rejsebureau følger vi naturligvis situationen nøje. Vi læner os op ad anbefalingerne fra Udenrigsministeriet (UM). Derudover følger vi vejledningerne fra Danmarks Rejsebureau Forening i forhold til Conoravirussen.

Hvis der kommer ændringer i din rejse, vil du blive informeret herom!

    Vi læner os op af UM´s rejsevejledning på din destination. Vi anbefaler, at du selv følger med her, da den løbende bliver opdateret.

    Nødtelefon – Indenfor vores åbningstid, kan du kontakte os på 70201915. Udenfor åbningstid sidder vi klar til at hjælpe på vores nødtelefon: 70206488 – vi henstiller dog til, at nødtelefonen udelukkende bruges til akutte tilfælde og nødsituationer.


HAR DU KØBT EN PAKKEREJSE?
Vores fokus er pt. på at hjælpe og drage omsorg for de kunder, som vi pt. har ude i verden eller som skal rejse indenfor 72timer, vi tager stilling til refunderinger af enhver art senere, vi skal nok kontakte jer!

FAQ


Karantæne under rejsen
Hvis jeg kommer jeg i karantæne i udlandet hvem betaler så udgiften?
    Jeg er blevet sat i karantæne af de lokale myndighederne undervejs på min rejse, hvordan skal jeg forholde mig? I tilfælde af, at du, på din destination, er blevet sat i karantæne af de lokale myndigheder, og du på denne baggrund ikke kan nå dit næste fly eller bliver pålagt udgifter i forbindelse hermed, skal du kontakte dit forsikringsselskab.

    I dette tilfælde er det meget vigtigt at du har en rejseforsikring der dækker dig, er du i tvivl så kontakt dit forsikringsselskab inden afrejse.

    Karantæne før rejsen
    Jeg er blevet sat i karantæne af myndighederne og kan ikke rejse, hvordan skal jeg forholde mig?
    Kommer du i karantæne inden afrejse, så er vigtigt, at du har et forsikringsselskab der dækker denne situation. Hvis du endnu ikke er rejst, anbefaler vi at du tjekker op inden afrejse, om din forsikring dækker et sådan tilfælde.

    I tilfælde af, at Styrelsen For Patientsikkerhed har sat dig i karantæne, og du på denne baggrund ikke kan rejse, skal du kontakte dit forsikringsselskab. Ligeledes bedes du skriftligt bekræfter over for Jysk Rejsebureau, at du ønsker at afbestille din rejse. Ved afbestillingen gælder vores normale afbestillingsvilkår. Disse fremgår af vores af dit tilbud og af vores generelle betingelser.

    Den del af rejsen som vi ikke kan refunderer dig, skal du søge erstatning for hos dit forsikringsselskab.


HAR DU KUN KØBT EN FLYBILLET?
For flight only-billetter afhænger dine rettigheder af de vilkår, der gælder for den pågældende flybillet. Derfor er det luftfartsselskabernes individuelle refunderings- og ombookingregler, der gør sig glædende. Ring og tal med en rejsekonsulent, hvis du har købet en flight-only billet igennem os.



PLANLÆGGER DU AT BESTILLE EN REJSE?

Der skrives rigtig meget om Coronavirus i medierne, og du er måske i tvivl om, hvordan du skal forholde dig, hvis du gerne vil ud at rejse i nærmeste fremtid, eller er i gang med din ferieplanlægning.

Ring og få en rejsesnak med en af vores rejsekonsulenter.
Vi holder os løbende orienteret på Udenrigsministeriets rejsevejledninger.

Vi anbefaler derudover, at du, samtidig med at du booker rejsen, køber en afbestillingsorsikring, der ekstraordinært dækker, hvis du skulle komme i karantæne forud for rejsen, og derfor ikke kan komme afsted som planlagt.


Du er også altid velkommen til at kontakte os, hvis du ikke finder svar på dine spørgsmål her på siden.

Til top