Se nyhedsbrevet i en browser
 

Vigtig information om din Jysk Rejsebureau booking

Covid-19 update
Kære kunde

Som opfølgning på tidligere mail om status på tilbagebetaling for aflyste rejser, lovede vi flere opdateringer på tidsrammen for hvor langt vi var.

Ved at se på opdelingen af afrejsedatoer nedenfor, kan du se en opdatering på hvor vi er med sagsbehandlingen i forhold til jeres afrejsedato, og hvornår vi dermed forventer at have fuldført tilbagebetalingen:


Vi har arbejdet hele sommeren og er nået i mål med alle tilbagebetalinger for perioden frem til 31/5 som estimeret, endda før tid for nogle perioder.

Som beskrevet i tidligere mail, afventede vi retningslinjer fra regeringen på perioden 1/6-31/8. Dem har vi nu fået og på baggrund af det, er det besluttet at Rejsegarantifonden (RGF) står for tilbagebetalingerne for aflyste rejser i denne periode.
Vi ville have foretrukket selv at stå for dem, for at sikre hurtigere behandlingstid, men det har desværre ikke været muligt i denne omgang. RGF accepterer kun én refusionsoversigt per selskab for perioden 1/6-31/8, hvorfor den desværre først kan indsendes i september, når denne periode er afsluttet. Vi havde regnet med en mere fleksibel tilgang, men vi håber på jeres forståelse, og vil gøre vores til at sagerne bliver behandlet så effektivt og hurtigt som muligt - og forhåbentlig inden udgangen af september.

NB! Hvis du har en rejse planlagt med afrejse inden 31/8?
Kan jeg bare afbestille? Udenrigsministeriets rejsevejledning anses som midlertidig, og derfor kan du tidligst 14 dage før din planlagte afrejse annullere din rejse. Hvis du på dette tidspunkt ønsker at afbestille, er det derfor vigtigt at du kontakter os per mail med en afbestilling (Skriv gerne booking nr. i emnefeltet). Du modtager en bekræftelse på din afbestilling, når den er registreret.

Tilbud til rejsende i denne periode: Vi har fuld forståelse for at ventetiden føles lang, så for at imødekomme dette tilbyder vi at udstede et tilgodebevis på rejsens fulde pris +5%. (Send mail med booking nr. i emnefeltet) Tilgodebeviset er gyldigt i tre år, og det vil som alle vores andre pakkerejser købt hos Jysk Rejsebureau være dækket af Rejsegarantifonden.*

Vi gør alt hvad vi kan for, at løse refunderingerne så hurtig som overhovedet muligt, og vi beklager endnu engang at Covid-19 har påført så mange af vores kunder så store frustrationer. Vi arbejder fortsat videre og ser frem til at vi gerne snart kan komme på den anden side af denne situation.


Med venlig hilsen

Niels Amstrup
Direktør
Jysk Rejsebureau


* Alle pakkerejser købt hos os er dækket af Rejsegarantifonden. I tilfælde af at et rejsebureau går konkurs får man sin pakkerejse refunderet af rejsegarantifonden. Fonden er statsgaranteret.