"at rejse er at leve" så sandt som det er sagt! For mig er det at rejse noget af det mest livsbekræftende man kan gøre. Jeg husker tydeligt følelsen jeg havde, da jeg tog ud på min første rejse, jeg skulle afsted 6 måneder og jeg skulle rejse alene. Flere gange var jeg ved at bakke ud men fik mig taget sammen og tog rygsækken på og begav ud i verden, og nu kan jeg sidde her og sige at det er den bedste beslutning jeg nogensinde har taget! Efter den tur var jeg solgt og inden jeg kom hjem var jeg allerede igang med at finde nye rejsemål og planlægge min næste rejse!

Jeg har set ting som jeg aldrig troede jeg skulle opleve, jeg har været steder som har givet mig nogle fantastiske minder, jeg har overskredet mine grænser, og presset mig selv, været helt tæt på lokalbefolkningen og oplevet deres hverdag. At rejse har åbnet hele verden for mig og jeg kan ikke vente med at udforske den mere! "dreams do come true" lad mig hjælpe dig med at gøre dine drømme til virkelighed!

Min seneste rejse

På min seneste rejse besøgte jeg for første gang Afrika, et kontinent som jeg længe har ønsket at besøge. På min rejse til Afrika besøgte jeg 7 lande, som hver især havde store highlights. I Tanzania kom jeg helt tæt på lokalbefolkningen på togturen med "Tazara" som kørte tværs igennem Tanzania og Zambia. Efter en uges tid igennem Tanzania og Zambia begyndte jeg min overland tur fra Zimbabwe til Sydafrika. På denne tur tog vi bl.a. på safari for at spotte "The big five" i bl.a. Chobe Nationalpark og Etosha Nationalpark, sejlede i de lokale "mokoro" ved Okavango deltaet, oplevede den smukke solnedgang ved Fish River Canyon, Sandboardede på de røde sanddunes i Namibia, så de facinerende døde træer ved Sossusvlei og gik på opdagelse i den smukke storby Cape Town. Efter 4 uger med masser af store oplevelser fløj jeg videre til Zanzibar for at nyde stranden i et par dage. Jeg sluttede min rejse af med et besøg til Kenya for at opleve Nairobi, Masai Mara og Hells Gate. Masai Mara er Kenyas mest besøgte Nationalpark og her har man de bedste muligheder for at spotte " The big five". Jeg havde to fulde dage med safari i parken og så bl.a. en leopard, flere geparder, elefanter, giraffer, bøfler, vortesvin, løver, flodheste, zebraer mm. Efter nogle dages safari besøgte jeg en lokal Masai Village, hvor jeg overnattede og de tog mig bl.a. med ud på en gåtur for at se solnedgangen, inviterede mig ind i deres hjem og fortalte mig om deres kultur og gav mig en indsigt i deres hverdag. Jeg sluttede min rejse af med et besøg ved Hells Gate, hvor jeg cyklede rundt i Nationalparken blandt zebraer, vortesvin og antiloper. På min cykeltur besøgte jeg også Hells gate Gorge, hvor vi gik helt ned i kløften. Afrika har bestemt overrasket mig meget positiv og det er et kontinent som jeg helt sikkert kommer til at besøge igen.

Min næste rejse

Min næste rejse er ikke planlagt endnu, der er så mange fantastiske steder rundt i verden som jeg gerne vil opleve. Min næste tur kunne meget vel gå til Costa Rica for at opleve den smukke natur og dyrelivet.
Rejsekonsulent Steffi N. Madsen

Har rejst i følgende lande